بچه های مسجدی کانون شهید حسین میرشکاری میزبان شب زنده داران لیالی قدر 
بچه های مسجدی کانون شهید حسین میرشکاری میزبان شب زنده داران لیالی قدر 

بچه های مسجدی کانون شهید حسین میرشکاری میزبان شب زنده داران لیالی قدر 

نفیسه سالاری گفت: شامگاه گذشته هم زمان با شب ۱۹ رمضان بچه های مسجدی عضو کانون میزبان شب زنده داران لیالی قدر بودند و مراسم احیا و شب زنده داری را در فضای باز همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.
شناسه خبر : 1052982 تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۶

«نفیسه سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های کانون شهید حسین میرشکاری، گفت: شامگاه گذشته هم زمان با شب ۱۹ رمضان بچه های مسجدی عضو کانون میزبان شب زنده داران لیالی قدر بودند و مراسم احیا و شب زنده داری را در فضای باز همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کردند.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید حسین میرشکاری دهکهان کهنوج افزود: برای برگزاری این مراسم  در شرایط فعلی، بچه های مسجد از یک روز قبل اقدام به فضاسازی حیاط مسجد کرده و قبل از شروع این مراسم معنوی، تاکید شد که مردم برای حفظ سلامت خود و سایرین با ماسک وارد شوند.


وی بیان کرد: نخستین شب از لیالی قدر با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مراسم قرآن بسر، گذشت.


سالاری ابراز کرد: مراسم جزء خوانی قرآن کریم یکی از برنامه های روزانه کانون در ماه مبارک رمضان است که هر عصر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید حسین میرشکاری دهکهان کهنوج ادامه داد: تفسیر آیاتی از قرآن کریم و بیان احکام شرعی یکی دیگر از برنامه های این ماه مبارک است که هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با محوریت امام جماعت مسجد اجرا می شود.


وی یادآور شد: طرح چهارشنبه های قرآنی یکی از برنامه های کانون در طول سال است که با هدف آموزش قرآن کریم هر هفته در قالب جلسات خانگی برگزار می‌شود البته با شروع ماه مبارک رمضان اجرای این طرح به بعد از ماه مبارک موکول شده است.


سالاری اظهار کرد: طرح اطعام و افطار روزه داران از دیگر برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان با همکاری پایگاه مقاومت بسیج روزانه در حال برگزاری است.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید حسین میرشکاری دهکهان کهنوج اضافه کرد: در همین راستا تاکنون افطاری ساده و غذای نذری در بین نمازگزاران روزه دار توزیع شده است.


وی بیان کرد: علاوه بر این نیز تاکنون طی یک مرحله ۴۰ بسته گوشت قربانی در بین خانوارهای نیازمند محله مسجد توزیع شده است.


سالاری در خاتمه عنوان کرد: در حال حاضر در نظر داریم با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم بسته های معیشتی تهیه کرده و در بین خانوارهای نیازمند توزیع کنیم.

پایان پیام/ 586